Följ Brocc AB

Brocc tar in ny investerare - Aggregate Media satsar 11 MKR i bolaget

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2018 07:06 CET

Aggregate Media tillför räckviddsmedia till ett värde av 11 mkr och går in som delägare i Brocc. Detta sammanfaller med att Brocc adderar räcksviddsmedia som ytterligare en del i sin kommunikationsstrategi. 

”Aggregate Media har ett bra track record och har under lång tid varit med och etablerat flera nya, idag stora välkända varumärken. Vi har en gemensam syn på behovet av bättre och mer rättvisa finansiella tjänster samt på strategin som tar oss dit. Samarbetet ger oss ytterligare kapacitet att nå ut med vårt budskap och befästa vår position”, säger Jonathan Klein, VD Brocc.

Samarbetet blir startskottet på en stor lanseringskampanj framtagen tillsammans med reklambyrån Ehrenstråhle DDB som kommer rulla brett i webbtv, print, mobile, online och OOH under våren och hösten.

”Brocc är en nytänkande och transparent tjänst som ger såväl småsparare som institutioner tillgång till en attraktiv möjlighet till räntebärande investeringar. P2P-ekonomin är intressant i allmänhet och vad gäller finansiella tjänster i synnerhet. Här kommer det hända mycket framöver och Brocc är väl positionerade att leda den utvecklingen”, säger Fredrik Wincrantz, Investment Manager, Aggregate Media.

Brocc är ett svenskägt företag lanserat 2016. Vi är en digital marknadsplats där konsumenter kan mötas direkt och utbyta finansiella tjänster utan dyra mellanhänder. Brocc är en enkel, trygg och smart lösning som skapar bättre och mer rättvisa villkor. Brocc är registrerat som Betalningsinstitut med tillstånd från Finansinspektionen att förmedla krediter och betalningar.

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://press.brocc.se/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.